17 Ağustos 2015

Omnia Mutantur, Nos Et Mutamur In Illis


Bunca zaman yazmaya ara verdikten sonra söze nasıl başlarım, kendimi nasıl ifade ederim inanın bilemiyorum. En son 2010 yılında birşeyler karalamışım bu blog sayfasına. Şahsım adına ne büyük bir acıdır ki anlatamam. Daha yazının ana fikri kafamda belirdiğinde başlık ve görselleri dahi netleştirebilen ben, yarım saattir nasıl bir başlık seçsem, yazıya nasıl girsem diye boş boş ekrana bakınıyorum. 

Başlığın anlamı, tam karşılığı olmasa da "her şey değişir ve biz de onlarla değişiriz". Aradan geçen yaklaşık 5 yıl o kadar değiştirdi ki beni ve her şeyi, böylesi bir başlık uygun olacaktır diye bir hissiyat kapladı içimi. Böyle güzel ve anlamlı bir sözü yazı başlığı yaparken, sözün kaynakçasını vermemek de ayıp olur. Bu sözü ilk kez Thomas Hobbes "Leviathan" isimli eserinde kullanmıştır. Orada kullanırken yaptığı atıf farklı bir bakış açısı içerse de, sözün evrenselliği su götürmez bir gerçek olarak önümüzde durmaktadır.

Sözü çok uzatmadan, bundan sonrası hakkında kısa bir bilgi vererek huzurlarınızdan şimdilik ayrılmak istiyorum.

Kadim dostum ile hasbihal ederken, yazmanın ne kadar mukaddes bir eylem olduğundan bahsediyorduk ve ortak bir platformda yazma fikri belirdi. Zor da olsa böylesi engin fikirli birisini blog sayfamda yazmaya ikna ettim ve onun bu platformda yazılarını paylaşacak olması beni de tekrar yazmaya motive etti. Meğer yazmak ne yüce bir eylemmiş ki kıymetini anlayamamışım. Bundan sonra kalem ve kağıt ile haşır neşir olacağım, düşüncelerimin israf olmasını önlemek adına yazacağım. Kağıda aktardıklarımın bir kısmını da burada sizlerle paylaşarak belki nefsimi sevindireceğim, belki de birilerine faydası olur düşüncesi ile kendimi avutacağım. Ama benim için yazmak dendiğinde aklıma hep Meşa Selimoviç'in meşhur "Hokka ve kalemi, ay ve güneşi tanıklığa çağırıyorum. Ölüm ve yaşam şahidim olsun ki, bir insan daima zarardadır" sözü geliyor. 

İçimdeki karamsar ruh halini daha fazla sizlere yansıtmadan, nasıl bir yazı planımız olduğundan bahsederek huzurlarınızdan ayrılıyorum. Bundan sonra her hafta ben ve değerli dostum birer yazı paylaşıyor olacağız. Herhangi bir konu, içerik, uslup ya da tür kaygısı olmaksızın, kah insaniyetle ilgili, kah tefekkür havuzunda gezilen yollar ile ilgili yazılar paylaşıyor olacağız. 

Tekrar tekrar vurgulamak biraz içimi sıksa da, amacımın okunmak değil yazmak olduğunu belirtmek isterim.

Esenlikler.
Sekeral

1 yorumcuzade:

xelon dedi ki...

Hosgeldin tekrar, sabirsizlikla bekliyoruz :)